Vinderne af en statsjagt i Vestskoven, som blev trukket på vortes generalforsamlingen i 2018. Torben Clausen og Anders Bie-Olsen.

Velkommen til vores hjemmeside

Kristian Lynge fra Frederikssund, skyder top-ti buk i 2017, målt til 126,90 point.

Stort tillykke fra foreningen.

Vinderne i Bukkelotteriet 2019

Buk - Benny Sandersen

1.000,- kr. gavekort - Jimmi Søndergaard

1.000,- kr. gavekort - Niels Christian Kjær

500,- gavekort - Kristian Lynge

500,- gavekort - Stig Petersen

Tillykke til vinderne og tak til alle de jægere der støtter vores lotteri.

Kommende arrangementer

Vildtsygdomme og hygiejne

Frederikssund og Omegns Jagtforening afholder 4. september 2019 klokken 18:00 – 22:00 kursus i Vildtsygdomme og Hygiejne i klublokalerne.

Jægere får på dette kursus udvidet deres horisont omkring vildtets anatomi, sygdomme og korrekt håndtering ift. Hygiejne.

Formål: Kurset opfylder lovkravene i EU forordning 853-2004, og giver autorisation til videresalg af større vildtmængder til  vildthåndteringsvirksomheder. Efter kurset skal kursisten have kendskab til følgende områder:

• Vildtlevende vildts normale anatomi, fysiologi og adfærd.
  • Unormal adfærd og patologiske ændringer som følge af sygdomme, miljøforurening eller andre faktorer, der kan påvirke menneskers sundhed, hvis vildtet spises.
  • Hygiejnebestemmelser og korrekte metoder til håndtering, transport og udtagning af organer m.v. efter aflivning af vildtlevende vildt.
  • Lovgivning og administrative bestemmelser om dyre- og folkesundhed og hygiejne i forbindelse med afsætning af levende vildt.

Tilmelding: Send en SMS til Benny Sandersen på 72202549 for bindende tilmelding. Oplys navn, adresse og telefonnummer.

Kursusafholdelse: Ellehammervej 20, 3600 Frederikssund (ved svæveflyverpladsen)

Pris: 400 kroner for kurset incl. en sandwich, drikkevarer og kaffe

Husk: at medbringe dit jagttegn til kurset - ellers kan du ikke få bevis for kurset!

Susegården 2018 - Lørdag den 7. september 2019

Frederikssund og Omegns Jagtforening byder traditionen tro på en test af dine evner i jagtskydning med haglgevær på Susegården – Et af Skandinaviens bedste flugt-skydningsanlæg.

Dagen på Susegården starter med professionel instruktion af ny jægere og fri skydning for de ”garvede”. Ved middagstid er der skiftehold, så ny jægerne har fri adgang til anlægget og de ”garvede” pudses af.

Prisen for en dag i jagtvenligt kammeratskab gætter vi på bliver ca. 1.600,- kr. per person. Prisen er inkl. 200 patroner og lerduer. Mulighed for tilkøb via Visa/Dankort på stedet.

Madpakke og øvrige drikkevarer sørger du selv for – ligesom på jagt!

Forventet afgang fra Frederikssund kl. 6.00 og retur hertil kl. 17.30

Bindende tilmelding inden 1. august 2019

I prisen er desuden inkluderet bustransport tur/retur samt kaffe/te og en basse på opturen.

Vi kører efter først til mølle princippet.

Tilmelding til:

Peter Bay 29290988

Rune Jørgensen 24464514

For mere information - tjek http://www.susegarden.se/

Hilsen Bestyrelsen

Husk at deltage i foreningens store bukkelotteri

For kun kr. 100,- kan du deltage i lotteriet om afskydning af en buk på Gissegård værdi kr. 6.000,-  2 stk. gavekort kr. 1.000,- 2 stk gavekort kr. 500,- Vi trækker vinderne til vores trofæaften i april 2019. Lodsedlerne kan købes ved henvendelse til bestyrelsen. Der er kun 100 lodder i lotteriet.
Knæk og Bræk

Susegården 2018

I 2018 havde vi igen et veloplagte holdpå Susegården til årets bedste træning i haglgeværets forunderlige verden. De fleste fik vidst nok "skud i skulderen" og gode råd til forbedring. Der var udfordrende duer til alle og højt humør.

Formanden

Høje duer på Susegården

Giesegårdbukken 2017 - Skudt af vinderen Kaj.

Bukkelotteriet 2017

Kaj fortæller: Bukken døde den 17 om morgenen, efter en meget spændende pürch. Skytteeleven og Kaj kom gående på en Skovvej og stødte bukken, bukken løb og Kaj nåede ikke at skyde. Skytteeleven ser den dog ca 150 m længere fremme, den har lagt sig. De pürcher sig ind på bukken, nu skal den bare rejse sig! Kaj er klar og skytteeleven, fløjter, klapper, kaster grene for til sidst at skrabe i jorden. Nu lykkes det bukken rejste sig og døde. En flot gammel returbuk på ca 8 år.Cool