Vinderne af en statsjagt i Vestskoven, som blev trukket på vortes generalforsamlingen i 2018. Torben Clausen og Anders Bie-Olsen.

Velkommen til vores hjemmeside

Kristian Lynge fra Frederikssund, skyder top-ti buk i 2017, målt til 126,90 point.

Stort tillykke fra foreningen.

Kommende arrangementer

Jagttegnskursus 2019

Jagtforeningens jagtegnskursus starter tirsdag, den 8 januar 2019. Tilmelding til John Juul på jagttegn@mail.dk eller på Tlf. 40534047, eller mød op på dagen.

Våbenvedligeholdelse i klubhuset – Søndag den 17. marts 2019, kl. 11.00 til 15.00

Medbring din haglbøsse og din jagtriffel, vores instruktører vil gennemgå rengøring af haglgevær og rengøring af jagtriffel.

Sted: Klubhuset

Tilmelding/Kontaktperson: Rune Jørgensen 24464514 (Der er begrænset antal pladser så først til mølle.)

Genladningskursus

Der er arrangeret genlandningskursus i Skovbo Jagtforening den 4 maj.
Prisen er 1.000 kr. for medlemmer af DJ og er inkl. en genladningsbog.

Tilmelding til Mike Bladt på telefon 22427207 eller via Mail mikebladt@gmail.com

Hilsen bestyrelsen

Frederikssund og Omegns Jagtforening

Trofæaften og trækning af "Bukkelotteriet" den 29. april 2019, kl 19.00.

Kom med dine trofæer fra den sidste sæson, og fortæl din historie. I løbet af aftenen kårer vi den bedste historie. Der er både præmie til den bedste danske historie og den bedste udenlandske historie. Samme aften vil vi trækkelod i vores store "Bukkelotteri".

Sted: Klubhuset Kontaktperson:Torben R. Nielsen 40538743

Susegården 2018 - Lørdag den 7. september 2019

Frederikssund og Omegns Jagtforening byder traditionen tro på en test af dine evner i jagtskydning med haglgevær på Susegården – Et af Skandinaviens bedste flugt-skydningsanlæg.

Dagen på Susegården starter med professionel instruktion af ny jægere og fri skydning for de ”garvede”. Ved middagstid er der skiftehold, så ny jægerne har fri adgang til anlægget og de ”garvede” pudses af.

Prisen for en dag i jagtvenligt kammeratskab gætter vi på bliver ca. 1.600,- kr. per person. Prisen er inkl. 200 patroner og lerduer. Mulighed for tilkøb via Visa/Dankort på stedet.

Madpakke og øvrige drikkevarer sørger du selv for – ligesom på jagt!

Forventet afgang fra Frederikssund kl. 6.00 og retur hertil kl. 17.30

Bindende tilmelding inden 1. august 2019

I prisen er desuden inkluderet bustransport tur/retur samt kaffe/te og en basse på opturen.

Vi kører efter først til mølle princippet.

Tilmelding til:

Peter Bay 29290988

Rune Jørgensen 24464514

For mere information - tjek http://www.susegarden.se/

Hilsen Bestyrelsen

Husk at deltage i foreningens store bukkelotteri

For kun kr. 100,- kan du deltage i lotteriet om afskydning af en buk på Gissegård værdi kr. 6.000,-  2 stk. gavekort kr. 1.000,- 2 stk gavekort kr. 500,- Vi trækker vinderne til vores trofæaften i april 2019. Lodsedlerne kan købes ved henvendelse til bestyrelsen. Der er kun 100 lodder i lotteriet.
Knæk og Bræk

Susegården 2018

I 2018 havde vi igen et veloplagte holdpå Susegården til årets bedste træning i haglgeværets forunderlige verden. De fleste fik vidst nok "skud i skulderen" og gode råd til forbedring. Der var udfordrende duer til alle og højt humør.

Formanden

Høje duer på Susegården

Giesegårdbukken 2017 - Skudt af vinderen Kaj.

Bukkelotteriet 2017

Kaj fortæller: Bukken døde den 17 om morgenen, efter en meget spændende pürch. Skytteeleven og Kaj kom gående på en Skovvej og stødte bukken, bukken løb og Kaj nåede ikke at skyde. Skytteeleven ser den dog ca 150 m længere fremme, den har lagt sig. De pürcher sig ind på bukken, nu skal den bare rejse sig! Kaj er klar og skytteeleven, fløjter, klapper, kaster grene for til sidst at skrabe i jorden. Nu lykkes det bukken rejste sig og døde. En flot gammel returbuk på ca 8 år.Cool