Aktivitetter i 2016

En kongefasan

Vi har gennem de sidste 20 år afholdt jagttegnskursus i foreningen med det formål at sikre vores lokale nye jægere en god start på jagtlivet.

Vi lægger vægt på at kurset har et bredere indhold end det lovmæssige for, at bestå jagttegnsprøven. Det at kende vildtets levevilkår og have respekt for naturen er en vigtig del af kurset.

Faktisk lægger vi stor vægt på at du som ny jæger er klar til at tage del af jagtens glæder, så som havjagt, fællesjagt og ikke mindst jagt på egen hånd.

Vi har særligt gode resultater med kursister, som enten er ordblinde eller farveblinde, da vi hvert år tilretter kurset til den enkelte.

Vores kursus har en af landets højeste beståelsesprocenter både for de lidt bogligt svagere elever og de bogligt stærke elever.

Kurset er gennem årene blevet meget kendt rundt om i jægerkredse, hvilket gør, at vi hvert år har kursister fra det meste af sjælland.

Fylder du 16 år i 2016 kan du deltage på kurset.

Vi starter nyt kursus 6. januar 2016 i foreningens klubhus.

Du kan kontakte underviser John Juul på tlf 40534047 efter kl. 18 eller på jagttegn@mail.dk

Mød en eventyrer - Freddy Wulff hedder han!

Foredrag, torsdag den 4. februar 2016, 19.00.

I sin bog "Proffessionel jæger" fortæller han om, hvordan med liver som indsats har jaget kronhjorte og monstersvin i New Zelands vilde bjergskove. Alene i vildniset i op til seks måneder ad gangen. Om jagten på tonstunge bøfler i det tropiske Australien.

Kom og hør ham fortyælle om sine spændende og hårdrejsende oplevelser...

På Teatersalen på Kingoskolen, Strandstræde 28A, 3550  Slangerup.

Entre ved forudbetaling:  100,- kr. - Tilmelding på tml.rosenlund@privat.dk senest den 20 januar 2016. Herefter oplyses kontonummer til betaling eller på mobil pay på 40538743. Betaling er bindende.

Entre i døren på dagen: 150,- kr.

Freddy Wulff sælger og signerer og signerer sine bøger "PROFFESSIONEL JÆGER" og "VILD JAGT" i pausen (250,- kr./stk.)

Alle (også ikke-jæger) er velkommen til en spændende aften!

Trofæaften og trækning af "Bukkelotteriet" Tirsdag den 12. april 2016 kl. 19,00 Kom med dine trofæer fra den sidste sæson, og fortæl din historie. I løbet af aftenen kårer vi den bedste historie. Der er både præmie til den bedste danske historie og den bedste udenlandske historie. Samme aften vil vi trækkelod i vores store "Bukkelotteri". Sted: Klubhuset Kontaktperson:Torben R. Nielsen 40538743

Lørdag den 27. august 2016 tur til Susegården - Flugtskydning

Frederikssund og Omegns Jagtforening byder traditionen tro på en test af dine evner i jagtskydning med haglgevær. Jagtforeningen har igen haft de positive øjne på, talt godt med Susegården og bidrager økonomisk til dagens afholdelse.

Derfor er det muligt at dagen starter med professionel instruktion af nyjægere og fri skydning for de ”garvede”. Ved middagstid er der skiftehold, så nyjægerne har fri adgang til anlægget og de ”garvede” pudses af.

Prisen for en dag i jagtvenligt kammeratskab er kun 1.699,- per snude. Prisen er inkl. 200 patroner og lerduer. Mulighed for tilkøb via Visa/Dankort på stedet.

I prisen er desuden inkluderet bustransport fra Frederikssund t/r., samt kaffe/te og en basse på opturen. Det er muligt at stige på i Helsingør også.

Madpakke og øvrige drikkevarer sørger du selv for – ligesom på jagt!

Det er muligt at låne gevær såfremt dette ikke haves. Giv venligst besked ved tilmelding.

Forventet afgang fra Frederikssund kl. 6.00 og retur hertil kl. 17.30

Bindende tilmelding inden15 juni modtages på kristianmilter@gmail.com – det er yderst vigtigt at du tilmelder med navn, tlf. og gerne e-mail adresse.

For mere information - tjek http://www.susegarden.se/

Mvh. Kristian

Mobil 60405824

Til information er indtagelse af alkohol/stoffer bortvisningsgrund – herunder også forudindtaget. Der ydes ingen refundering såfremt instruktør bortviser skytte/elev på baggrund heraf.

Generalforsamling

Indkaldelse til generalforsamling i Frederikssund og Omegns Jagtforening 25. oktober 2016, kl. 19,00

Dagsorden iflg. vedtægterne. Eventuelle forslag skal være formanden skriftligt i hænde, senest den 17. oktober 2016. Kan sendes på mail foojagt@gmail.com

Vi vil i løbet af aftenen trække lod om evt. jagter på statens revir.

Hunters Game Skandinaviens vildeste skydebiograf

Frederikssund og Omegns Jagtforening laver en fælles tur til skydebiografen i Hunters Game, Roholmsvej 4, 2620 Albertslund. mandag den 21. november 2016. Kl. 18.00 til kl.20.00.

Samlet pris for skydning, instruktion, sandwich og drikkevarer er 350,- kr. Bindende tilmelding på mail foojagt@gmail.com, tilmeldingen er først bindende når du har indbetalt indskud på mobilpay 40538743 med kr. 175 (tekst navn og bio.) Du modtager en bekræftelse når du er på holdet. Vi mødes på adressen i Albertslund.

Der kan deltage 12 personer og det er først til mølle princippet.

Hunters Game er en skydebiograf, der henvender sig til dedikerede jægere og jagtforeninger, der ønsker at træne deres færdigheder.

Hunters Game er den eneste skydebiograf på Sjælland og den er indrettet med verdens mest avancerede udstyr på området, importeret fra Tyskland.

På den indendørs skydebane skyder du med skarpt fra individuelle båse mod et 9 meter bredt filmlærred. Vi har over 400 film at vælge imellem – alt fra den afrikanske savanne til en grøn forårsskov i Danmark, især

vildsvinejagt er populært – ligesom det er muligt at vælge pointskydning af mange forskellige typer.

Sværhedsgraden på både jagtfilm og pointskydning kan tilpasses efter behov.

Vores professionelle instruktører sørger for, at alle kommer godt i gang under kyndig og sikker instruktion.

Bankospil, tirsdag den 6. december 2016

Holder vi foreningens kæmpe store bankospil i Valhal.

Bankospillet starter kl. 19,00 og dørene åbnes kl. 18,15, forventet afslutning ca. 22,30.
Adgang for medlemmer, med maksimum en gæst. Udover bankospil, vil der være øl-spil og Kinalotteri, samt mulighed for at købe bukkelodsedler.
Som altid masser af præmier - Vildt/oksekød, jagtbeklædning og meget mere. Kom og deltag, du hygger dig og støtter samtidig foreningen.