Bukkelotteriet 2018

Aktiviteter 2019

Jagttegnskursus 2019

Jagtforeningens jagtegnskursus starter tirsdag, den 8 januar 2019. Tilmelding til John Juul på jagttegn@mail.dk eller på Tlf. 40534047, eller mød op på dagen.

JKF Årsmøde mandag den 14. januar 2019, kl 19.30

Fællesforeningen for de 5 foreninger i Frederikssund Kommune, alle er velkommen til mødet. Kom og lyt til nyhederne i regionen m.m.

Våbenvedligeholdelse i klubhuset – Søndag den 17. marts 2019, kl. 11.00 til 15.00 Medbring din haglbøsse og din jagtriffel, vores instruktører vil gennemgå rengøring af haglgevær og rengøring af jagtriffel.Sted: Klubhuset

Tilmelding/Kontaktperson: Rune Jørgensen 24464514 (Der er begrænset antal pladser så først til mølle.)

Trofæaften og trækning af "Bukkelotteriet" mandag den 29. april 2019, kl. 19.00

Kom med dine trofæer fra den sidste sæson, og fortæl din historie. I løbet af aftenen kåre vi den bedste historie. Der er både præmie til den bedste danske historie og den bedste udenlandske historie. Samme aften trækker vi vinderne af foreningens store "Bukkelotteri". Sted: Klubhuset - Kontaktperson formand Torben R. Nielsen 40538743

Genladningskursus

Der er arrangeret genlandningskursus i Skovbo Jagtforening den 4 maj.
Prisen er 1.000 kr. for medlemmer af DJ og er inkl. en genladningsbog.
Tilmelding til Mike Bladt på telefon 22427207 eller via Mail mikebladt@gmail.com
Hilsen bestyrelsen

JKF - Mesterskab (De 5 foreninger i Frederikssund) alle er velkommen.

Den 13/7-2019, kl. 9.00 til kl. 13.00 Det afholdes ai år af Ferslev-Vellerup Jagtforening og stedet er hos Nina og Per Ventrup.

Der kan købes patroner, vand/øl til rimelige priser. Der skydes både 40 duers jagtbane og trap.

september

Vildtsygdomme og hygiejneFrederikssund og Omegns Jagtforening afholder 4. september 2019 klokken 18:00 – 22:00 kursus i Vildtsygdomme og Hygiejne i klublokalerne.Jægere får på dette kursus udvidet deres horisont omkring vildtets anatomi, sygdomme og korrekt håndtering ift. Hygiejne.Formål: Kurset opfylder lovkravene i EU forordning 853-2004, og giver autorisation til videresalg af større vildtmængder til  vildthåndteringsvirksomheder. Efter kurset skal kursisten have kendskab til følgende områder:

• Vildtlevende vildts normale anatomi, fysiologi og adfærd.
  • Unormal adfærd og patologiske ændringer som følge af sygdomme, miljøforurening eller andre faktorer, der kan påvirke menneskers sundhed, hvis vildtet spises.
  • Hygiejnebestemmelser og korrekte metoder til håndtering, transport og udtagning af organer m.v. efter aflivning af vildtlevende vildt.
  • Lovgivning og administrative bestemmelser om dyre- og folkesundhed og hygiejne i forbindelse med afsætning af levende vildt.

Tilmelding: Send en SMS til Benny Sandersen på 72202549 for bindende tilmelding. Oplys navn, adresse og telefonnummer.Kursusafholdelse: Ellehammervej 20, 3600 Frederikssund (ved svæveflyverpladsen)Pris: 400 kroner for kurset incl. en sandwich, drikkevarer og kaffe

Husk: at medbringe dit jagttegn til kurset - ellers kan du ikke få bevis for kurset!

Susegården 2018 - Lørdag den 7. september 2019

Frederikssund og Omegns Jagtforening byder traditionen tro på en test af dine evner i jagtskydning med haglgevær på Susegården – Et af Skandinaviens bedste flugt-skydningsanlæg.

Dagen på Susegården starter med professionel instruktion af ny jægere og fri skydning for de ”garvede”. Ved middagstid er der skiftehold, så ny jægerne har fri adgang til anlægget og de ”garvede” pudses af.

Prisen for en dag i jagtvenligt kammeratskab gætter vi på bliver ca. 1.600,- kr. per person. Prisen er inkl. 200 patroner og lerduer. Mulighed for tilkøb via Visa/Dankort på stedet.

Madpakke og øvrige drikkevarer sørger du selv for – ligesom på jagt!Forventet afgang fra Frederikssund kl. 6.00 og retur hertil kl. 17.30 Bindende tilmelding inden 1. august 2019I prisen er desuden inkluderet bustransport tur/retur samt kaffe/te og en basse på opturen. Vi kører efter først til mølle princippet.

Tilmelding til:

Peter Bay 29290988 og Rune Jørgensen 24464514 For mere information - tjek http://www.susegarden.se/

Hilsen Bestyrelsen

Hunters Game Skandinaviens vildeste skydebiograf - 22/10 2019

Frederikssund og Omegns Jagtforening laver igen en fælles tur til skydebiografen i Hunters Game, Roholmsvej 4, 2620 Albertslund. Vi skal der ind tirsdag den 22. oktober 2019.  Kl. 18.00 til kl.20.00. (Mødetid 30 min. før)

Samlet pris for skydning, instruktion, sandwich og drikkevarer er 350,- (Dette er efter et tilskud fra foreningen.) Bindende tilmelding på mail foojagt@gmail.com, tilmeldingen er først bindende når du har indbetalt 250,- på mobilpay 40538743. (Tekst navn og bio.) Du modtager en bekræftelse når du er på holdet. Vi mødes på adressen i Albertslund.

Der kan deltage 12 personer og det er først til mølle princippet

Generalforsamling tirsdag 29/10-2019, kl. 19.00 i Klubhuset

Dagsorden iflg. vedtægterne. Forslag skal være formanden i hænde, senest tirsdag  den 15. oktober 2019. Forslag kan sendes på foojagt@gmail.com.

Foreningen vil være vært med kaffe og kage.
I løbet af aftenen trækker vi lod om eventuel deltagelse i jagter på statens revir i Nord Sjælland.

Bankospil, torsdag den 5. december 2019

Holder vi foreningens kæmpe store bankospil i Valhal.

Bankospillet starter kl. 19,00 og dørene åbnes kl. 18,15, forventet afslutning ca. 22,30.

Adgang for medlemmer, med maksimum to gæster. Udover bankospil, vil der være øl-spil og Kinalotteri, samt mulighed for at købe Bukkelodsedler - Giesegård.
Som altid masser af præmier - Vildt/oksekød, jagtbeklædning og meget mere.

Kom og deltag, du hygger dig og støtter samtidig foreningen.